Direktlänk till inlägg 13 juni 2009

12 juni

Av Elsa - 13 juni 2009 10:23

[[Jag hann inte skriva igår så jag gör det idag istället]]
Dagen började med att jag gick upp halv sju, gjorde i ordning mig och stack till Alice med T (T=Tove). De (fick tillåtelse att) sminka mig och platta mitt hår. Jag glömde dessvärre skärpet jag skulle ha. Så jag fick låna ett av Alice. Det funka inte riktigt... Uhh D:



——————————————————————————————————————



 Det var en jättefin, kort, och sorglig avslutning. Sommarlovet har knappt börjat och jag saknar redan allt och alla (lärare, lektioner och allts sånt är inberäknat)! Alla kramade alla typ. Vår lärare hade tagit reda på vad alla våra namn betydde, hon sa betydelsen, kön och vi fick gissa vem det var :'D Hon gör typ allt roligt vår fröken! xD :D (För hur kul är det att ta emot ett obligatoriskt brev som det står tråkiga saker i?) ((Fast enligt min mamma har mitt sommarlov inte ALLS börjat, eftersom det är min brorsas födelsedag idag. Det börjar på måndag eftersom han ska ha kalas imorgon. Så fan heller. TvT))



—————————————————————————————————————— 



På vägen hem mötte jag och Alice Hedvig och Klara (<- jag spelade fotboll med Klara förut). Jag blev väldigt förvånad över att hon kände igen mig, jag har alltid tänkt att jag måste se särdeles anonym ut. (Jag är en sån där "stå lite bakom, i skuggan"-person)  Hon granskade mig rätt noggrant, & jag tittade lite överallt för att hon skulle få sig en ordentlig titt eller nåt (jag vet hur jobbigt det är när man tittar på nån och den kommer på en). Hon såg ut som förut, det gjorde Hedvig också. (Man blev lite nostalgisk) Det var inte för ens EFTERÅT som jag kom på att jag var sminkad. Väldigt sminkad. Otroligt pinsamt. Vardagligt har jag nästan aldrig smink. Och tänk om de trodde att jag hade sminkat mig, vilket de förmodligen trodde, kanske tom att jag sminkade mig så vardagligt?! EXTREMT pinsamt. >< ((Jo jag vet, i-landsproblem. Men jag bor ju faktiskt i ett i-land. Så deså.))



——————————————————————————————————————



 Det var först tänkt att jag skulle gå på Fett Med Kärlek (en slags festival som hålls på simhallen varje år). Men vi skulle på middag så jag missade det (i år igen. de föregående åren har jag inte fått gå). Men jag var glad ändå. Först var jag med Alice, vi kollade på Avatar — sjukt bra! Trodde det var värsta barnprogrammet sen jag såg den svenskdubbad på Barnkanalen. Men det äger. — Vi stoppade också i oss en lite mosad tårta, lite lunch, jordgubbar och varsin chokladboll. Hallelujah! 8D



——————————————————————————————————————



Middagen var hos min brorsas kompis familj. Synd att jag föråt mig på chips (förrätt) för maten var god. Men jag orkade knappt den. Efterrätten var väldigt söt O.O Den pallade jag knappt xD Istället åt jag några chokladpraliner. De är trevliga. Vi körde ett jätteroligt spel, wuhu :D Traditionsenligt hamnade jag också vid en av deras datorer. De har trevliga datorer! Där satt jag och spelade diverse spel och så :D



—————————————————————————————————————— 


 Det ösregnade förresten hela kvällen (Alice blev hämtad som tur var, stackars henne om hon tvingats gå hem i ösregn). Vi cyklade fram och tillbaka (middagen) på prackade regnutstyrsel. Jag kom på att även om det ösregnade, jag frös och det var mörkt så var det förbannat mysigt! Jag var rätt lycklig trots det "fula" vädret.


Det var vad som hände i mitt liv den 12 juni 2009 xD


tjao ^^ 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa - 12 september 2009 20:51

Jag bloggar inte här längre (bloggplatsen är grymt jobbig enligt mig, inte tillräcklig med alternativ för att uppväga krånligheten) - jag bloggar på Cinnamon and Sugar. Eller åtminstonde är det vad ajg kallar den för tillfället XD   Hade gött! 8D...

Av Elsa - 13 juli 2009 11:22

Det var länge sen jag skrev, un. Men jag har inte kännt för dedt, och ajg har faktiskt varit borta en del. Men nu.. I am back to town! 8D   Det är min födelsedag idag, och jag sitter vid datorn. SURPRIIIISE. Nejmen, jag ska faktiskt ut på stan med ma...

Av Elsa - 28 juni 2009 22:44

  Tjenare tjenare!   Jag har just kommit hem från en resa i Dalarna. Jag har varit på Anders Zorn's gård och Zornmuseet, Carl Larsson's Gård och så har jag kollat på "THE MUSIC OF ABBA ,, with the ARRIVALS (from Sweden)" på Dalhalla.   Vi lyc...

Av Elsa - 22 juni 2009 10:42

Hejhej!   Det är fint väder idag. Jag har märkt att mitt intresse för bdb (bilddagboken) minskar alltmer, samtidigt som jag blir alltmer intresserad av DA (deviantart)   Jag har ännu inte knarkat sönder "Gypsy Woman" med Hilary Duff (som man annars b...

Av Elsa - 19 juni 2009 19:14

HERREGUD VAD TIDEN GÅR FORT. Midsommar redan. Shit pom-fritt.   Jag har varit och sett en midsommarstång idag. Tråkigt tråkigt. Det tog skitlång tid för dem att resa stången. Vad tusan är det med midsommarstänger nu för tiden?! Jævla skryt-stänger! V...

Presentation


Tjena! Mitt namn är Elsa. Jag håller just nu på att kolla runt på webplatsen, men jag försöker fixa bloggen... om jag nu tänker blogga här (annars länkar jag till min andra) .. :D

Omröstning

Har du varit här förut?
  Ja, jag är stammis.
 Har halkat in här någon gång förut.
 Nej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards