Alla inlägg under november 2008

Av Elsa - 30 november 2008 11:20

Jag älskar apelsiner med nejlikor.


nu ringer jag farmor. 

Jul

Av Elsa - 30 november 2008 11:12

jag vet att jag nästan alltid säger att jag inte gillar julen.


och det gör jag egentligen inte.


inte det vi firar. inte själva fenomnenet.


men att ge varandra presenter, baka kakor, duka till bords.

själva gemenskapen är så härlig <3


om det är det som kallas jul , älskar jag julen <3


men enligt min uppfattning är det inte det som kallas jul. jul är tydligen när man pyntar sönder hela huset, köper presenter åt folk man egentigen kanske inte gillar, att man träffar släkten och mostrar och fastrar som nyper en i kinden och säger ''OHH, VAD STOR DU HAR BLIVIT'', och såklart Jesu födelse. Och det är inget att egenligen fira tycker jag. Och jag vet mycket fördomsfull uppfattning ;)



Av Elsa - 30 november 2008 11:11

Alla på msn loggade ut.


Egenltigen borde jag nog känna mig ensam.


Men det gör jag inte.


Jag känner mig uppfylld av julkänslan <3


snart är det jul <3

Av Elsa - 30 november 2008 10:12


När första ljuset brinner

står julens dörr på glänt
och alla människor glädjas

att fira få advent


DET ÄR 1:A ADVENT :3

innom " " är tänkegrejer ok?


idag väckte min lillbrorsa mig och sa:

- Elsa kom nu. Vi ska öppna adventspresenterna vi fick av mormor.

Jag:

- Maaah. "Fan. Hm. Present?" Okej jag kommer....


Sen hade vi en jättemysig frukost med hela familjen :3

det händer inte så ofta att vi äter tillsammans.


pappa hade vaknat typ 6:00 legat i sängen till 6:45

och sedan stigit upp gjort sig i ordning och sedan åkt till ica Maxi

x'D


han handlade bröd och shampoo :)

vårt shampoo tar slut SÅHÄRFORT o___O''


hmhmmm :3


jag är fylld med julkänsla :3


det är väldigt trevligt :3


btw vi har fått en svensk sagobok.

den är tjock OwO


har läst ut den.

bilderna är jättefina.

fast en del människor är lite nakna

jag vet, snusk x'D


men ska funderat ut en berättelse

med hjälp av bilderna >:3


tack o hej

leverpastej <3




Av Elsa - 29 november 2008 16:38

  • En gurka innehåller procentuellt mer vatten än vad Atlanten gör.

  • Det finns inga svartvita kor med vita öron.

  • Delfiner kan sova och simma samtidigt.

  • En sorts hammarhaj kan göra abort bara genom att vilja det.

  • På reklam för klockor är den ställd på tio över tio, för då ser klockan glad ut och då vill folk köpa klockan.

  • Hälften av alla män som växt upp på bondgårdar i världen har haft sexuella kontakter med djur.

  • Det är förbjudet att knuffa en älg ur ett flygplan i Alaska.

  • Substantiv är ord som du sätter "fan" eller "jävel" efter: klockfan, flaskjävel, skruvjävel osv.

    Hoppas ni har lärt er lite saker nu barn...



hm

Av Elsa - 29 november 2008 16:36

Jag kom just på en grej. jag älskar KILIMANJARO.
det är nog ett berg. men det är ordet jag gillar,
 
jag gillar ord.
 
ett annat ord jag gillar är marshmallow. :3
av okänd anledning.  
 
detta kändes plötsligt fånigt. hm
 


God

Av Elsa - 29 november 2008 16:23

God Kväll allesammans .-.


asså jag måste börja skriva oftare.


JAG MÅSTE DISSA BDB.


suck.


idag var det adventsfika i skolan.


trevligt trevligt ;)


jag måste ändra


bah.


upptäckte att det var få som kollade min blogg idag ;___;


meaeah.


jag och T var på stan ch kollade julklappar.


det händer inget intressant i mitt liv just nu tydligen.


hm. detta blir det psykiskt konkreta inlägget.


nästa får bli absktraktare eller nåt.


tjao

Lyx

Av Elsa - 27 november 2008 20:01

Lyx?


är lyx att bo i en stor villa vid kusten?

är lyx att ha pool, limousin (tax-bilar) och andra dyra grejer?

är lyx att kunna shoppa varje dag utan att det tär på ekonomin?

är lyx att bara vara med familjen en hel dag utan några missöden?

är lyx en hel väska chokladpraliner?


för MIG kan lyx förknippas med ett speciellt ord; dusch


i duschen kan jag slappna av och känna vattnet rinna och föra bort all smuts. där kan jag tvätta mitt hår så det blir lent och lite busigt. OCH BÄST AV ALLT an man säga är olika duschtvålar. eller hur man ska säga.


The Body Shop


jag älskar den affären. den är u-n-d-e-r-b-a-r. men dyr. men det tillför lyxkänsla, tkr jag. när man kan få unna sig sådant, det är lyx!


nu är jag ju rätt ung (hrm) så jag får önska mig sådant i julklapp.


· shower gel

· scrub

· handduk (jag älskar stora fluffiga frotté-handdukar! OwO)

· ansiktstvål


OwO <3


jag älskar sånt.


:3


men nu ska jag fortsätta kolla runt på The Body Shop's sida och sukta efter alla grejer som finns där...


se ya, tjao!

Presentation


Tjena! Mitt namn är Elsa. Jag håller just nu på att kolla runt på webplatsen, men jag försöker fixa bloggen... om jag nu tänker blogga här (annars länkar jag till min andra) .. :D

Omröstning

Har du varit här förut?
  Ja, jag är stammis.
 Har halkat in här någon gång förut.
 Nej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards